przeprowadzki biur
usługi

Przeprowadzki biur Wrocław

przeprowadzki biur WrocławPrzeprowadzka biura krok po kroku

 

Zmiana lokalizacji firmy to moment stresujący dla każdego przedsiębiorcy. Nie wystarczy załatwić formalności związanych z przeprowadzką – prawdziwe wyzwanie to przeniesienie wszystkich dokumentów i rzeczy istotnych dla firmy i pracowników. Firmy przeprowadzkowe, zajmujące się przenoszeniem firm znają sztuczki, które usprawniają ten proces i czynią go o wiele łatwiejszym.

 

Przeprowadzka biura – Wrocław. Jak zacząć?

 

W dużych miastach przeprowadzka biur może sprawiać nie lada problem. Siedziba firmy to często ogromne zaplecze, archiwum pełne ważnych dokumentów, stanowiska pracowników. Przeniesienie tego jest zadaniem ciężkim, więc warto je dokładnie zaplanować i zorganizować – dzięki takiemu postępowaniu będziemy mieli pewność, że wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik. Inaczej należy planować przeniesienie kilkuosobowej firmy, a inaczej biznesu z kilkudziesięcioma pracownikami. Ważny jest przede wszystkim komfort osób, które zatrudniamy. Może to być dla nich moment, w którym ich praca będzie utrudniona. Wybicie z codziennego rytmu, zmuszanie do zmiany lokalizacji i przenoszenia swoich rzeczy może być frustrująca dla niejednego pracownika. Dobrze jest przygotować zespół na zmiany, które niedługo nastąpią i wysłuchanie ich opinii na temat nowej lokalizacji firmy.

 

Wyznacz termin przeprowadzki biura

 

Przeprowadzka biura musi mieć konkretny termin, zaplanowany z dużym wyprzedzeniem. Pozwala to na zorganizowanie pracy, dopięcie formalności służbowych przed ustaloną datą, pozbycie się zbędnych sprzętów czy też dokumentów oraz opracowanie planu. Po ustaleniu planu naszym obowiązkiem jest poinformowanie pracowników o zmianie siedziby firmy. Najlepiej o to zadbać na 2-3 miesiące przed zaplanowaną przeprowadzką.

Zdarza się, że pracownicy w związku z przeprowadzką są zmuszeni do dłuższych dojazdów do pracy. Pomyślmy o tym, zanim postawimy ich przed faktem dokonanym. Wybierają nowe miejsce zastanówmy się też, czy nie jest zbyt oddalone od pierwotnego – w razie dużego dystansu możemy stracić część pracowników, którzy nie będą mieli możliwości dojazdu lub nie będzie to w ich interesie.

 

Lista rzeczy punktem obowiązkowym

 

Asortyment, który musisz przewieźć powinien być dokładnie spisany. Od dokumentacji, przez sprzęt komputerowy i meble, biurka, a nawet ozdoby – jeśli nie chcesz, żeby firma poniosła straty podczas przeprowadzki wykonaj dokładny spis rzeczy, które należy przewieźć. Prywatne rzeczy pracowników mogą być spisane przez nich osobiście lub zabrane we własnym zakresie.

 

Zanim zaczniesz wynosić z biura wszystkie rzeczy, postaraj się sprawdzić co jest ci rzeczywiście potrzebne. Przeprowadzka jest doskonałym momentem, w którym możesz pozbyć się wszystkich niepotrzebnych papierów, starych pieczątek, zużytych długopisów. Robiąc przegląd firmowych biurek możesz być zaskoczony, ile rzeczy nie ma już zastosowania i nadaje się do wyrzucenia. Przeprowadzki są doskonałym momentem do zrobienia generalnych porządków w dokumentach i przyborach biurowych.

Zachęć pracowników, aby w pełni zadbali o swoje stanowisko i przygotowali je do przeniesienia. Dobrym pomysłem będzie wręczenie im naklejek, którymi można opisać pudła z rzeczami. Pozwoli to na uniknięcie chaosu przy późniejszym wypakowywaniu rzeczy.

 

Podziel rzeczy na ważne i mniej ważne

 

Najczęstszą obawą osób, które zmieniają lokalizację swojego biura jest utrata cennych dokumentów w ferworze przeprowadzki. To dlatego tak ważny jest nadzór osoby, która zna się na organizacji i trzyma pieczę nad całym procederem. Ważne, żeby istotne dla firmy rzeczy nie dostały się w niepowołane ręce. W przypadku mniejszych firm wystarczy, że zajmiesz się tym samodzielnie lub z zaufanymi pracownikami, jednak przy przeprowadzce większej firmy będziesz musiał zastanowić się nad innymi możliwościami – np. wynajęciem firmy przeprowadzkowej, która weźmie odpowiedzialność za wszystkie istotne dla organizacji rzeczy i dokumenty.

 

Istotne jest również wyznaczenie osób, które będą odpowiedzialne za przeniesienie sprzętu komputerowego z jednej placówki do drugiej. Mogą to być komputery, kserokopiarki, drukarki, skanery czy inne cenne rzeczy. Dobrym pomysłem może być też poproszenie każdego pracownika, żeby zadbał o zabezpieczenie swojego sprzętu przed przeprowadzką biura.

 

Wynajmij ekipę przeprowadzkową

 

Nawet, jeśli do tej pory poradziłeś sobie samodzielnie, wynajęcie ekipy przeprowadzkowej która będzie dysponowała odpowiednim sprzętem oraz pojazdami jest koniecznością. Posiadając listę oraz dokładnie oznakowane rzeczy możesz spokojnie oddać mienie firmy pod opiekę zawodowców, którzy przewiozą je pod wskazany adres i wypakują. W przypadku firm przeprowadzka jest przecież o wiele bardziej skomplikowana, niż w przypadku przenoszenia swojego dobytku prywatnego. Zadbaj więc, aby firma której powierzysz to zadanie miała w tym zakresie odpowiednie kompetencje. Warto zaznajomić się z ofertą w twoim mieście i wybrać najlepszą dostępną ofertę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *