Ostania aktualizacja 19 października 2022
Po co firma potrzebuje konto na Facebooku? Z Facebooka korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Każdego dnia przeglądają go więc ogromne rzesze ludzi. Dla jednych jest to główne źródło informacji, dla innych sposób na komunikowanie się, dla jeszcze innych dobra promocja własnej firmy. I na tym ostatnim aspekcie chcielibyśmy właśnie dziś się skupić.
Bez wątpienia marketing na Facebooku, a szczególnie prowadzenie profilu na FB stanowi dziś główne z działań, jakie podejmują firmy wiedzące jak rozpocząć swoją promocję, by stworzyć markę, jaka stanie się rozpoznawalna. Po co więc właściciel firmy powinien posiadać konto na tym najbardziej znanym portalu społecznościowym? Powodów jest wiele i każdy z nich przemawia za tym właśnie, by je założyć, jeśli tego jeszcze nie zrobiliśmy lub żeby działać, gdy już je mamy. Dlaczego więc warto je założyć?
- budowanie relacji z klientem
Jest to najważniejsza z rzeczy, która sprawia, że warto stawiać na marketing na Facebooku. Konto na tym portalu sprawia, że możemy zagwarantować naszym potencjalnym klientom ciągłą komunikację, co sprawia, że mamy do czynienia z dialogiem, a nie z monologiem, jak w przypadku strony internetowej, sklepu, a nawet i skrzynki mailowej. Tam klient czuje się niejako jak w labiryncie, z którego nie może wyjść. Wie czego szuka, ale żeby uzyskać informacje często musi długo czekać. Czuje się sfrustrowany, zmęczony, wykończony, aż w końcu rezygnuje. Mając konto na Facebooku, które dodatkowo połączone jest z Messengerem, piszący klient niemal od razu otrzymuje odpowiedz. Ma więc poczucie, że dana osoba jest w pełni do jego dyspozycji, że ten jest ważny i że zawsze może liczyć na fachowe wsparcie i pełną pomoc.
- ukazywanie informacji o firmie
Każdy klient, który chce skorzystać z usług danej firmy lub z produktów konkretnego sklepu, przed rozpoczęciem współpracy pragnie się dowiedzieć o danym przedsiębiorcy jak najwięcej, szczególnie jeśli mamy do czynienia z Internetem. Skąd bowiem możemy wiedzieć, że nie trafimy na oszustów, a mamy do czynienia z profesjonalną firmą? Stawiając na marketing na Facebooku zakłada się tam konto, na którym umieszcza się wszelkie niezbędne informacje o naszej działalności. Na takim koncie zawieramy więc niezbędne rzeczy dotyczące naszej firmy i jej usług lub produktów, ale także i przedstawiamy nas samych, jako ludzi z którymi klienci będą mieli do czynienia, jeśli zdecydują się wybrać właśnie naszą firmę.
- poszukiwanie pracowników
Możemy pójść i w drugą stronę. Facebook to nie tylko szukanie potencjalnych klientów, ale także i możliwość znalezienia odpowiednich pracowników. Dziś klasyczna rekrutacja ma miejsce już coraz rzadziej. Pracodawcy chcąc zaoszczędzić swój cenny czas wolą wykorzystać możliwości Internetu. Sprawdzają różne osoby, widzą, kto komentuje ich wpisy, kto ma wiedzę. Można wejść na stronę danej osoby, prześledzić jej profil, poznać informację o niej. Taki marketing na Facebooku to promowanie siebie nie tylko jako dobrego sprzedawcy lub usługodawcy, ale również i jako odpowiedniego szefa, z którym ktoś kompetentny, wykształcony i zdolny do pracy będzie chciał pracować. Dziś coraz częściej to nie my wybieramy pracowników, ale oni nas. Im lepsze zostaną zbudowane relacje na tej płaszczyźnie, tym większa szansa, że trafimy na ludzi, z którymi będziemy mogli prężnie rozwijać naszą działalność.
- budowanie relacji i tworzenie kontaktów handlowych
Z całą pewnością marketing na Facebooku to także możliwość gromadzenia wokół siebie ludzi, którzy mogą okazać się nam pomocni w kwestii dobrego prosperowania naszej firmy. Co to znaczy? Poprzez taki portal społecznościowy możemy mieć blisko siebie wszelkich dostawców, producentów, ludzi z podobnych branż, czy przedstawicieli handlowych. To wszystko sprawia, że bez najmniejszego problemu możemy budować odpowiednie relacje handlowe, które również mają ogromne znaczenie dla profesjonalnego prosperowania naszego przedsięwzięcia.
Skuteczny marketing na Facebooku – mała rzecz, a duże możliwości
Z całą pewnością Facebook może zdziałać dziś wiele i tak naprawdę od nas samych zależy, ile dzięki niemu możemy osiągnąć. To, w jaki sposób podejdziemy do promocji na portalu, ile poświęcimy temu czas, jak profesjonalnie zabierzemy się za takie działanie, o tyle marketing na Facebooku okaże się być idealny dla nas. Jedno jest pewne – żadna strona internetowa, żadne fora dyskusyjne, czy najlepiej wykonana reklama nie będą tak odpowiednie, jak właśnie działania na Facebooku. Warto wcześniej poznać tajniki współgrania z tym portalem, co warto robić, a co omijać, na czym się skupić i nad czym pracować. Im większą będziemy mieć wiedzę, tym bez wątpienia osiągniemy lepsze rezultaty, na jakich oczywiście nam zależy. Własne konto firmowe na Facebooku stanowić powinno obowiązkowy element każdego przedsiębiorcy XXI wieku, który pragnie osiągnąć sukces. A czy Ty jesteś gotowy na to, by rozwijać swoją branżę i być dla siebie najlepszym szefem z idealnie działającą firmą?