Marketing · 11 lutego 2019

Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie

Ostania aktualizacja 18 października 2022

Marketing na Instagramie opanował współczesny świat w stu procentach. Mamy z nim do czynienia praktycznie na każdym kroku. Zakupy robimy codziennie, dokonujemy wymian, zachęcamy znajomych do zakupu produktów lub usług, które nam się spodobały, szukamy informacji o produktach u innych osób.

Śladów marketingu resztą można szukać już na początku istnienia człowieka, gdzie ludzie tak jak i teraz mieli potrzebę zaspokojenia swoich potrzeb za pomocą konkretnych towarów. Marketing jest teraz obecny wszędzie, łącznie z internetem czy portalami social media. Jest przedmiotem wykładanym na studiach, czy studiowanym indywidualnie przez przedsiębiorców w celu zwiększenia swoich przychodów. Nic zatem dziwnego, iż coraz popularniejsze staje się zjawisko marketingu na instagramie. Dla osób nieposiadających instagrama lub dopiero zaczynających swoją przygodę z tym portalem, warto przybliżyć, iż jest to serwis społecznościowy, służący do publikowania zdjęć. Można go przyrównać do Facebooka, jednakże na Instagramie nie opublikujemy linku, czy nie wrzucimy postu w postaci opisu. Mamy za to do dyspozycji zdjęcia, opisy pod zdjęciami i hasztagi. Na instagramie mamy znajomych, możemy wysyłać im wiadomości. Dla jednych osób Instagram jest miejscem swego rodzaju pamiętnika, na który wrzucamy zdjęcia z różnych sytuacji naszego życia, a dla drugich stał się sposobem na zarobienie pieniędzy. Nie ma się czemu dziwić, gdyż marketing na instagramie rozwija się bardzo dobrze, choć niewiele osób ma o tym wiedzę. Na największe zyski liczyć mogą osoby, które mają największa ilość „followersów”, czyli obserwatorów.

Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie

Jak stać się osobą, którą obserwują tysiące, kilkanaście czy kilkaset tysięcy osób? Zdecydowanie nie jest to prosta sprawa, ale przede wszystkim trzeba mieć ciekawą treść do zaoferowania innym osobom. Ludzie muszą chcieć nas oglądać i spędzać czas na naszym profilu. Powstało wiele książek, poradników i e-booków, mówiących o tym, jak być modnym na instagramie. Przyjmijmy wersję, że mamy na naszym instagramie odbiorców, którzy są zainteresowani naszymi usługami. Jest to bardzo duży sukces. Teraz pora zacząć działać. Jak zatem wygląda marketing na instagramie? Początki są trudne i polegają bardzo często na wymianie barterowej – przykładowo otrzymujemy od kogoś produkt, który nas interesuje, używamy go, a następnie opowiadamy o nim na naszym profilu i namawiamy naszych obserwatorów do jego zakupu. Proste? Jak najbardziej!

Wymiana barterowa jest sposobem nie tylko na zarobek, czy zdobycie produktów za darmo, ale także na poszerzenie naszej grupy obserwatorów, która z pewnością zaowocuje w przyszłości. Warto zatem utrzymywać kontakty i dobre relacje z innymi użytkownikami instagrama. W jaki sposób jeszcze prowadzić marketing na instagramie? Możemy promować nasze produkty i usługi, za pomocą zdjęć, opisów, czy instastory (czyli opowieści o nich). Naszym zadaniem w takim wypadku jest zachęcenie obserwatorów do zakupu towarów. Możemy na naszym instagramie zamieszczać recenzje osób, które naszych produktów użyły, ich zdjęcia. Musimy także pamiętać o wspomnianych wcześniej hasztagach (pod każdym zdjęciem powinno być około dziesięciu znaczników. Im nasze hasztagi są trafniejsze, tym lepiej. Dobrze by było pod każdym zdjęciem, w którym polecamy nasz produkt, przykładowo dodawać ten sam hasztag (na przykład z nazwą naszego sklepu).

Dzięki temu obserwatorzy zaczną nas kojarzyć. Istnieje lista, najbardziej pożądanych hasztagów i warto się z nią zaznajomić. Są to na przykład: #poland, #wszystko, #jestem, #warszawa, #love, #beautiful, #style, #nature, #nofilter czy #followforfollow. Marketing na instagramie to przede wszystkim zdjęcia, gdyż to na nich bazuje cały portal. Nie zapominajmy o tym, żeby publikować zdjęcia jak najlepszej jakości, zbieżne kolorystycznie, wyraźne, tematyczne. Ważna jest także częstotliwość, która dodatkowo zatrzymuje przy nas odbiorców. Gdy mamy już konkretną liczbę odbiorców na naszym profilu, warto zbadać ich upodobania i zastanowić się jak można polepszyć nasze usługi i dopasować je do grupy docelowej. Ostatnimi czasy portal wprowadził ciekawe narzędzia ułatwiające marketing na instagramie. Są to na przykład ankiety, dzięki czemu możemy w łatwy sposób dowiedzieć się, co jest potrzebne naszym potencjalnym klientom. Instagram bardzo często pełni funkcję pomocniczą. Przykładowo posiadamy sklep, fanpage na Facebook’u i dodatkowo Instagram.

Wszystkie te rzeczy wspierają nasza sprzedaż i przyczyniają się do większych zysków. Jeżeli chcemy być rozpoznawalni, nie bazujmy jedynie na marketingu na instagramie. Niech to będzie nasze narzędzie pomocnicze, o które dbamy, ale nie jedyne miejsce marketingu. Na koniec warto wspomnieć o tym, że aby nasze działania przynosiły określone skutki, musimy dbać zarówno o nasz profil, jak i o odbiorców. Odpowiadajmy na wiadomości, wychodźmy naprzeciw naszym klientom, dajmy im powód do tego, aby nam zaufali. Jest to podstawa każdego marketingu, nie tylko sieciowego. Na koniec nie pozostaje nic innego jak dodać, iż warto zajrzeć do literatury tematu, której na rynku jest coraz więcej oraz życzyć udanego marketingu na instagramie.

Ten post dostępny jest także w języku: angielski francuski niemiecki włoski szwedzki