Ostania aktualizacja 17 października 2022
Ile zarabia dobra szkoła językowa? Ewidentnie nie wiesz, jakie są fakty w tym temacie? Marzy Ci się zaś własna szkoła języków obcych? To może być generalnie ciekawy pomysł na biznes. Trzeba jednak odpowiednio, merytorycznie się do tego przygotować. Ile w ogóle kosztuje szkoła językowa? Jakie zarobki można uzyskiwać? Co zaś robić, by te stawki były coraz lepsze? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym tekście.
Ile trzeba wydać na założenie placówki edukacyjnej tego typu?
Okazuje się, że szkoły chcące zorganizować na przykład kursy językowe dla firm itp. to wcale nie jest taka tania sprawa. Na samym początku trzeba zaś liczyć się generalnie z rozmaitymi kosztami. Jakimi? Chodzi między innymi o wynajęcie lokalu. Tutaj sprawa jest prosta. Jeśli zdecydujesz się na lokal w bardzo dobrej okolicy, to nie będziesz narzekać na brak zainteresowania. To zaś ważna kwestia pod względem zarobków. Druga strona tego medalu jest jednak taka, że dobra okolica, to spore stawki za czynsz. Rosną one wraz ze wzrastającym metrażem. Im więcej chcesz mieć miejsca (dla siebie, kursantów itp.), tym większe stawki za czynsz. Ogólnie można śmiało przyjąć, że kształtują się one średnio na poziomie kilku tysięcy PLN. Jeśli ktoś chce wynająć na początek tylko jeden pokój, to może coś znaleźć za kilkaset PLN. Duże szkoły wynajmują zaś całe budynki. Muszą mieć bowiem miejsce na biuro, sale lekcyjne, posiadane sprzęty, książki itp. Jak zatem widać, wydatki na tej płaszczyźnie są różne i zależą od rozmachu w działaniu. Trzeba również wspomnieć o wyposażeniu. Chcesz zorganizować porządny kurs angielskiego dla firm z prawdziwego zdarzenia? W takiej sytuacji musisz kupić między innymi stoły, krzesła, sprzęt multimedialny itp. Odpowiednie pomoce dydaktyczne są niezbędne. Na tym aspekcie nie warto oszczędzać. Jeśli bowiem dana firma będzie zadowolona, to poleci Twoją szkołę innym. Jakie jeszcze inne wydatki tutaj występują? Jeśli chcesz zaoferować rozmaite usługi, to przyda Ci się pomoc drugiego lektora. Trzeba go zatrudnić, opłacić składki. Tak samo jest z księgowym. Jeśli zaś chodzi o firmowe konta bankowe, to można znaleźć teoretycznie darmowe opcje, chociaż to bardziej chwyt reklamowy. Zawsze trzeba bowiem coś płacić za otworzenie konta, jego prowadzenie, czy realizowane transakcje. Duża konkurencja sprawia na szczęście to, że wydatki wcale nie muszą być duże…
Ile można zarabiać?
Zarobki kształtują się na różnych poziomach. Sporo zależy tutaj między innymi od renomy danej szkoły językowej. Bardziej znane, doświadczone i zarazem dobrze oceniane placówki edukacyjne mogą sobie pozwolić na podyktowanie większych stawek. Najtrudniej na tej płaszczyźnie mają osoby początkujące, które muszą dopiero wypracować sobie renomę… Ogólnie, bo trudno jest podać jednoznaczne stawki, ten aspekt zależy od wielu czynników. Mniej więcej można zaś zarabiać średnio od kilkuset PLN do nawet kilkunastu tysięcy PLN w ciągu zaledwie jednego miesiąca. Im więcej Klientów, tym większe stawki. To jasna sprawa. Na pewno duże znaczenie ma tutaj lokalizacja. Stawki w Warszawie są bowiem większe niż na przykład w miasteczkach. Od czego jeszcze zależą zarobki? Od jakości oferowanych usług oraz ich skali. Generalnie najwięcej osób chce się uczyć angielskiego. Z racji na ten fakt, zajęcia za angielski są stosunkowo najtańsze. Jeśli zaś ktoś będzie chciał się nauczyć na przykład chińskiego lub norweskiego, to wówczas zapłaci więcej gotówki. Wydaje się zatem, że dobrym wyborem jest oferowanie kursantom rozmaitych opcji. Nie tylko tych najbardziej powszechnych.
Jakie kroki podejmować, by nie narzekać na sprawy finansowe?
Jak może być reklamowana szkoła językowa? Promocje są tutaj ważnym narzędziem. Śmiało można ich zatem używać w praktyce. Generalnie chodzi o taki czynnik, że dzięki temu dana szkoła staje się bardziej popularna. Jakie jednak kroki mogą być stosowane na tej płaszczyźnie? Prowadzisz taki podmiot, jak szkoła języków? Promocje muszą być przemyślane. Chodzi o to, by dzięki nim zachęcić użytkowników do korzystania z zajęć w przyszłości. Jest to zatem narzędzie używane w określonym celu. Możesz na przykład zdecydować się na zaoferowanie pierwszej lekcji zupełnie za darmo. Potraktuj to jako inwestycje, które powinny szybko się zwracać. Jeśli bowiem kursantom się spodoba, to istnieje naprawdę duże prawdopodobieństwo, że wrócą oni do Twojej szkoły językowej już na dłużej. Możesz także zaproponować zniżki, jeśli ktoś wykupi kilkanaście lekcji indywidualnych z góry. Tak samo, jak zaoferować zniżki dla członków rodziny itp. Przy kursach semestralnych albo rocznych warto zaoferować zaś możliwość zapłaty w formie ratalnej. Wszak nie każdy ma od razu kilka tysięcy, by zapłacić za dostęp do edukacji, prawda? O czym jeszcze należy pamiętać? Ceny muszą być konkurencyjne. Powinny być opłacalne nie tylko dla Ciebie, ale tak samo dla kursantów. Warto zatem wiedzieć, jak kształtują się ceny na rynku, w Twojej okolicy. Należy także prężnie działać w mediach społecznościowych. To bowiem klucz do tego, by trafić do dużej części młodszego społeczeństwa. A każda z tych osób to potencjalny Klient.