Marketing / Sklepy · 2 czerwca 2021

Gdzie reklamować sklep internetowy

Gdzie reklamować sklep internetowy

Ostania aktualizacja 18 października 2022

Gdzie reklamować sklep internetowy – wiele osób, które zdecydowały się prowadzenie swojego biznesu w sieci, a w szczególności sklepu internetowego, zastanawia się w jaki sposób można zacząć promować swoją działalność, aby móc dotrzeć do większej ilości odbiorców i zacząć generować większe zyski. Właśnie dlatego postanowiliśmy przedstawić Państwu kilka pomysłów na to, jak reklamować sklep internetowy w sieci, aby korzyści z takiego działania były w pełni satysfakcjonujące i długofalowe.

E-mail marketing

Pewnie wiele osób słyszało o e-mail marketingu, ale nie każdy dokładnie wie, na czym takie działanie dokładnie polega. Otóż, e-mail marketingiem określa się przede wszystkim działanie, które jest bezpośrednią formą marketingu. Opierającą się w szczególności na analizowaniu, planowaniu oraz kontroli procesów w stosunku do tworzenia i zarządzania bazami adresów e-mail. Rozróżnia się trzy formy e-mail marketingu.

Formy e-mail marketingu

Pierwszą z form e-mail marketingu jest newsletter. Jest to nic innego, jak formularz, który powinien zostać umieszczony na naszej stronie internetowej. Daje to możliwość zapisania się do niego klientom, którzy przebywają na naszej stronie. Jeżeli klient zapisze się do newsletter’a to będziemy mieli możliwość podsyłaniu mu aktualnych ofert, które będą proponowane przez nasz sklep.

Gdzie reklamować sklep internetowy

Gdzie reklamować sklep internetowy

Drugą formą e-mail marketingu są katalogi sprzedażowe. Katalogi sprzedażowe charakteryzują się przede wszystkim, że opierają się na skupianiu sprzedaży konkretnych produktów z asortymentu naszego sklepu. W takiej sytuacji można stworzyć katalogi w formie mailingu.

Trzecią, a zarazem ostatnią formą e-mail marketing jest autoresponder. Autoresponder jest to swoista wiadomość, która potrzebuje konkretnego wyzwalacza. Otóż, autorespondery funkcjonują w sposób dynamiczny oraz dają możliwość na wysyłanie informacji, które zostały wcześniej zaplanowane. Należy jednak pamiętać, że podczas wykorzystania tej metody trzeba wysyłać kolejne części poradnika w regularnych odstępach czasowych.

Promocja strony internetowej sklepu w ramach e-mail marketingu jest przede wszystkim najczęściej stosowana w celach informacyjnych, jak również w celach promocyjno-sprzedażowych. Natomiast działanie takie jest bardzo często wykorzystywane również do celu badań marketingowych, ponieważ w treści wysyłanego e-maila można załączyć także stosowaną ankietę, którą potencjalni klienci będą mieli możliwość wypełnić.

Udział w branżowych targach oraz eventach

Podczas promowania sklepu internetowego ważne jest również branie udziału w branżowych targach oraz różnorodnych eventach. Dzieje się tak, ponieważ działanie takie pozwala na dotarcie do znacząco większego grona potencjalnych odbiorców, jak również pozwala na wzbudzenie o wiele większego zaufania do naszego firmy. Należy również zaznaczyć, iż udział w takich wydarzeniach przyczynia się również do możliwości zapytania klientów o ich preferencje, jak i opinii odnoszące się do wielu aspektów danej dziedziny, w której obraca się nasze przedsiębiorstwo. To pozwoli nam ulepszyć nam funkcjonowanie naszej firmy i budować świadomość marki. Trzeba także zaznaczyć, że wydarzenia branżowe są bardzo dobrą okazją przede wszystkim do wyróżnienia się z tłumu, jak również efektywnego zaprezentowania swojej oferty sprzedażowej.

Fora internetowe

Wielu klientów przed zakupem rzeczy z danego sklepu internetowego szuka na temat takiego sklepu informacji na formach internetowych. W związku z tym warto poświęcić odrobinę swojego wolnego czasu i zdecydować się na napisanie kilku pozytywnych opinii odnośnie działania naszego sklepu i jakości sprzedawanych przez nas produktów – oczywiście należałoby pisać w taki sposób, aby inne osoby czytające dane forum myślały, że konkretna wypowiedź pochodzi od klienta, a nie od nas, jako od przedsiębiorcy. Potencjalni klienci, gdy widzą pozytywne opinie na temat danej firmy znacznie chętniej decydują się na zakup określonych rzeczy z takiego sklepu, niż jakby opinie o naszej działalności byłby wyłącznie negatywne, ponieważ wtedy nasz sklep wzbudzałby duże podejrzenia, co do rzetelności jego funkcjonowania.

O tym warto pamiętać!

Prowadząc sklep internetowy należy pamiętać nie tylko o odpowiedniej reklamie naszej działalności, ale również o logistyce. Kwestia logistyki podczas prowadzenia sklepu w sieci jest bardzo istotna, ponieważ klient oczekuje, że dostanie towar zgodny ze swoim zamówieniem i to w jak najkrótszym czasie. Dlatego tutaj nie ma miejsca na jakiekolwiek pomyłki. Trzeba również pamiętać o tym, że każda osoba, która zamawia produkty przez internet ma możliwość ich zwrotu zazwyczaj w ciągu 14 dni. Dlatego warto zadbać też o zdjęcia produktów odpowiedniej jakości wraz z rzetelnym ich opisem, aby unikać jak najczęstszych zwrotów, ponieważ będzie miało to wpływ na ilość naszych końcowych zarobków w ciągu każdego miesiąca. A jak powszechnie wiadomo, każdemu przedsiębiorcy zależy, aby tych zysków generować jak najwięcej. Dobrze więc zatrudnić drugą osobę, która w kwestii wysyłania towarów będzie nam pomagała.